Madeeha's Life ♥

★ ★ ★ ★ ★
✿ C I N T A ✿
Monday 23 January 2012 11:59:00






! A S S A L A M U A L A I K U M !
selamat pagi awakk awakk yang comell kacakk cutee handsomee awesomee :)


hai , ok . 
aku tulis entry pagi ni , 
pada jam 3.40 pagi ni pon sbb boringg ,
sambil download cite kat u tube nu haaa .

baca tajuk kat atas tuh ?
haha ok , pagi ni jommm kita bercerita soal CINTA .
em cinta ? apa itu cinta ? 

haha aku dah serik dgn cinta . 
hari ni baru hati aku tenang . terima segalanya .
ALHAMDULILLAH TUHAN , 
Engkau bukakan jua pintu hati hambamu ini utk menerima takdirMu YA ALLAH :')


emmmm back to the main topic !
c i n t a
cinta itu bodoh sebenarnya .
manusia tergadai itu ini sebab cinta .
paling bahaya , tergadai maruah diri .
kerana cinta , sanggup lakukan semuanya .
bodohnye cinta .

and paling bahaya ,
ade yg maut kerana hamba cinta .
teruk kan manusia akhir zaman ni ?
sampai terbunuh , bunuh diri sendiri .
nauzubillah . nerakan jahanam lah jwbnye .

emm .
ok jom teruskan .

cinta ,
kau rasa ape mkna perkataan c i n t a yg sebenar ?
ade org buad tafsiran , 
C I N T A = cinta itu nafsu tanpa akal .

erkkkk !
yekew ?? =='
huhu ..

macam macam lowh org ckp .
tapi whatever .
tak khesah pon , hheee :)

dari sudut positif ,
cinta ni bukan kepada pasangan sahaja .
cinta juga byk aspek .
spt cinta pada ALLAH SWT , NABI , PARA RASUL and so on .

Cinta pada ALLAH SWT , NABI dan RASUL adalah cinta yg kekal abadi rite ?
Subhanallah .. Indahnye islam , nikmatnye iman :)
tapi ...
cinta pada manusia ,
kekal abadi takk ?
kecuali lah kepada mereka yg SAH bergelar suami isteri .
jika jodoh mereka panjang ,
INSYAALAH
mereka akan bertemu kembali di SYURGA FIRDAUS :)

nikmatnye cinta kan ?
TAPI INGAT ,
nikmat bercinta itu hanya pada yang SAH dan yang ABADI .
barulah kita dpt mngecapi kebahagiaan dan kenikmatan bercinta .
kalau pada pasangan , COUPLE ?
jom baca lagi ! :)

ok , 
kalau sekarang kita tengok kat media massa , media elektronik ...
banyak kes kes yg melibatkan cinta ni .
ade yg snggup pulaukan family , semata mata buta dengan cinta .
taknak berpisah dengan gf/bf la konon .
ade yg sanggup kawen lari bile family tak merestui hubungan mereka .

hmmm .
ape nak jadi la kan dgn dunia sekarang .
maklumlah , bumi dah tua .
tak lama dah pon nak kiamat .
tanda tanda kecik da byk kita lihat kan .
cuma tanda tanda besar jewp takdew lagi .

tp baru baru ni , korang adew dengar berita kan tentang suara aneh ,
yg kedengaran dari langit . kan ?
ok , mybe ALLAH SWT ingin bg petunjuk ..
bahawa dunia ni dah tua .

nth lah , kita fikir positif , amek segalanya dari sudut positif :)

eh eh !
laaaa . aku lari topik la plak .
kikiki ^^ ok chill :)

macam aku ckp tadi la.
amek segalanya dari sudut positif,
bertaubat sebelum terlambat .

ok aku tahu la aku ni jahil .
tapi hari hari aku cuba utk ubah diri menjadi yg terbaik ,
tak terbaik pon xpe , asal yg baik utk family aku .

hey babe ,
wanna know something ?
better you love your family , your parents la dari syg bf/gf tuh .
kalau depa dah jadi suami/isteri ang tu xpa la gakk .

hmmm ok dah .
aku bebel jewp pepagi neh ! :D

p/s : apesal hari neh aku ckp sal cinta jewp ekk ? pdahal aku dah relakan semuanya . hmm hmmm hmmmm . =='

ok kalau sapew sapew adew terasa sepanjang penulisan aku tadi , i'm so so so so sooo sorry ok my dear ? jangan amik hati . ni sekadar penulisan aku dikala bosan menjelma . ok sayang ! chill okkk ! 


Untuk sapew sapew yg tengah hangat bercinta tuh , remember this ! :


C - cinta

I - indah

N - namun

T - tak lupa

A - ALLAH


okeyy ? ^_^v




p/s : sy sarankan , baek bercinta lepas kawen . lagi bahagia .hheee :)





sekian 

assalamualaikum :)














ehem ehem , aku ? ape ??
status ? single or taken ?
haha ! 

aku FOREVERALONE lahh beb !!
haha chill !! ^^







sincerely TULEN , NO COPYPASTE .
by ,

mrsforeverAlone-____-sign.









Greetings ! ;



Assalamualaikum makhluk Allah semua ! x'D kupu-kupu sedang skodeng blog saia♥(s). I'm Madeeha Nardin , twenty years old on Novermber2013 . Asal Kelantan , stay Kuantan :)
Do whatever you want here , but please MIND YOUR WORDS oukay :)
Thanks for landing here . Love you more ♥


Dugaan yang datang bertubi - tubi :'(

Cit Chat ! Don't Forget To Leave Your Footstep Here Oukay Dear ! :)



♦ URL blog wajib ade not email ♦




Edited By ;




All rights reserved ® Madeeha Nardin 2014.