Madeeha's Life ♥

★ ★ ★ ★ ★
Welcome 2013, Say byebye 2012 :)
Monday 31 December 2012 06:58:00




Assalamualaikum fellas, muslimin muslimat yang sedang membaca ruangan saya nie :')


Haihaihai , alhamdulillah lepas jam 12am malam nie bermulalah Tahun Baru mengikut kalendar orang putisss. Iaitu tahun 2013. Haha. Alhamdulillah jugak kita masih hidup sehingga ke hari ini. Syukur Ya Allah, kerana saya dapat lagi menulis coretan coretan yang tak seberapa dekat sini :)

So, dah tahun baru, mesti semua nak baru kan? Kalau yang sekolah tuu mesti nak mulakan persekolahan dengan barang baru kan? Kasut baru, beg baru, alat tulis baru, baju sekolah baru, everything lah, semua kalau boleh nak tukar baru. Huhu. Perangai adek-adek. Saya pun dulu macam tuu jugakk :D Mengamuk habis habisan dengan parents nak semua baru sempena masuk sekolah nie. Haha.

Saya hairan lah zaman sekarang nie, Tahun Baru Hijrah susah pulak nak sambut. Tapi  kalau Tahun Baru nie, penuh je orang dekat Dataran Merdekakakaka tu kan? 

And saya pun dah tukar bahasa dekat sini haha. Tak guna "aku" dah. Guna "saya" pulak. Well, nak lain lah sikit katakan......haha tapi weird je kan rasa? Tukar balik lah haha.

Okey aku sebenarnya sakit perut nie senggugut. Sakit macam nak mati taw tak :( tapi aku tahu, sakit azab nak mati tu lebih lagi dari nie. Aku sebenarnya banyak benda nak cerita nie, sebab tu decide nak tulis blog malam nie. Tengah bosan bosan bosan taktaw nak buat apa haaaaaaa.

Meh aku nak cite. Nak baca tak? Hikhikkks. Aku suka sangat orang baca blog aku nie. And kalau sudi follow lah sekali yee :D poyosss jerk. Baca taw? Baca? Hihi :*

Okay, act banyak benda berlaku dekat aku hujung hujung tahun nie.........banyak. Kalau aku nak cerita pun tak muat page nie taw.. Okay demi korang semua aku cerita jugak :D

First sekali kan dalam minggu nie laa masa aku belum balik Kelantan. Aku gaduh dgn Aliff :/ ntah lah... Kami tak sefahaman.. Aku geram sgt dengan dia sampai aku nekad taknak peduli dah sal dia. Sampai dia tanya aku, "dah bosan ke". aku bukan bosan tapi perangai dia tu, macam tak kaple pun tak taw...dia anggap aku nie sape pun taktaw. Aku sendiri taktaw apa dia fikir. Pape hal pun aku harap kami baik baik saja. Aku tahu dia gatal. Mengorat perempuan sana sini, tapi aku harap sangat kami kekal. Hm harap sangat dia pandai jaga hubungan nie hm :( But now alhamdulillah semua dah oukay and harap macam tu lah hendaknya lepas lepas nie pun...

Okay done cite sal Aliff. Now cite lain pulak.

Aku dekat Kuantan kan, hujan bapok lebatnya sampai kolej banjir, hostel pun banjir taw tak. Bawah tikar getah penuh dengan air. Sangat tak selesa and that why lah aku decide nak balik Kelantan. Kelas semua ponteng. Kebetulan kelas yang penting penting semua batal.. So makin berkobar kobar lah semangat nak balik tu.. Dan dengan izin Allah, Dia telah buka jalan aku nak beli tiket balik Kelantan dengan bantuan kawan aku, Hidayah :') Alhamdulillah and now aku dah pun ada dekat kelantan. And dekat sini, ada cerita lain pulak. Nak baca lagi? meyhhhhh aku cerita lagi >_<

K dekat Kelantan nie aku geram giler dengan perangai akak sulong aku yang sorang neyh. Perangai menyakitkan hati je taw tak. Serious menyakitkan hati. Ntah ahh nak menopos dah kot dia tuh hmm. Eeeee geramnya >_< ase nak cekik cekik je. Hari Jumaat malam haritu aku gaduh dengan dia haha. Habis aku meseg, mak and kak ja, sampai kak Ja call aku, byk kali aku tak angkat. And esoknya dia datang, dia nak jugak dengar aku cerita sal kak Long aku yang perangai menyakitkan hati tuh. But aku tak cerita pun sbb masa aku meseg dia tuh aku tengah panas. And esoknya tuh aku dah sejuk. Haha. Aku nie cepat panas, cepat sejuk orangnya. Mudah memaafkan orang. Tapii kalau orang tu dah buat taik banyak banyak berkali kali dengan aku, mmg taktaw bila lah aku nak maafkan.........

And guess what? Hari tu jugak aku rasa, someone lafazkan something dekat aku. Alaaa, ada budak kelas yg aku minat and suka dulu tu.. Dia tu laa. Dia cakap dulu dia pun suka dekat aku jugak but dia tengok aku tak bagi feedback pun. LOL aku nak bagi feedback cane dah dia sendiri pun takde effort nak luahkan.. Haha paling sweet bila dia cakap dia Jelos tengok aku kaple dgn Alif. Wuwuwuwu sweet sangattt ;) lepas tuh dia suro aku tengok cite "cinta vlog" tuu dekat youtube, aku ingat kenapa, rupa rupanya ada nama aku and dia haha :) mmg la sape kaple ngn ko mesti sweet kan. But now dia tuh dah ada makwe, and they seems happy together. Aku pun doakan kebahagiaan diorang bersama, sweet couple aummm :) But hari tu, semalam lah dekat twitter, aku ada terbaca tweet awek dia dgn dia mcm nak sindir aku je.. Alamklumlah aku nie kan cepat panas, so aku pun keluarkah statement *tutttt* aku taktaw lah dia terasa tak but aku harap terasa :) 

Oukay ^_^ korang nak cerita apa lagi neyh? haha dah lenguh tangan aku menaip nie haaaaaa ><

Then now, harini aku kena senggugut pulak.....Ya Allah Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya sakit nie.. sampai mak tanya "nak tukar tiket balik tak? Kalau takboleh balik esok kita tunda balik hari Rabu. Kesian pulak sakit sakit gini." Hmmm aku memang nak balik Rabu kalau boleh tapi attendance tu. Kan aku dah poteng banyak minggu lepas so taknak lah bertambah. Dah lah ada exam sem lepas haritu. Tak settle-settle lagi. Hmm. -.-' Aku balik kampung baru nak gitaw.. Bila ada kat Kuantan tak cakap pun.. Saje je...

Esok gerak balik Kuantan...ape pun korang doakan aku selamat sampai taw.. sebab aku dengar dekat Balok teruk banjir,, dekat Gambang lagi lah hm adoii. Dekat sungai ular.. Aku just harap esok tak hujan jee and bus tak delay supaya aku sampai sana macam biasa.. Aminnnn :')

And aku harap Tahun 2013 nie takde dah manusia manusia yang suka tikam belakang, manusia manusia talk rubbish, bullshit. Cukuplah 2012 ends semuanya. Aku dah tak tahan nak tanggung semua bullshit tu hm :/ Aku tak sekuat Saidatina Saidatina pada zaman dulu.... :( hukhukk. Dan bermulalah tahun baru, bermulalah umur baru haha. Bukan bermula dgn angka '1' dah tapi '2'. Wuwuwuwuw sedih taw tak sedihhh -,-

Haha papepun aku harapkan yg terbaik pada 2013 nie, semuanya. Hope akan berjalan lancar.. And I hope Cytam and Mak aku panjang umur.. Aku nak diorang tengok aku Grad and kawen :D haha~ Macam takpercaya pulak kan dah tahun baru? Rasa macam kejap je hhuu. Tapi kejap kejap nie lahh banyak pengalaman, pengajaran aku dapat dalam tahun 2012 nie. Macam macam. Semua...

Haha k lah....aku rasa dah panjang giler karangan aku buat nie, dah lama gila kott nak tulis blog tapi takde masa. Takde masa lahh sgt :p huhu, k lah.. bye assalamualaikum! TC taw semua, xoxo >_<



Lots Of Love,










Greetings ! ;



Assalamualaikum makhluk Allah semua ! x'D kupu-kupu sedang skodeng blog saia♥(s). I'm Madeeha Nardin , twenty years old on Novermber2013 . Asal Kelantan , stay Kuantan :)
Do whatever you want here , but please MIND YOUR WORDS oukay :)
Thanks for landing here . Love you more ♥


Dugaan yang datang bertubi - tubi :'(

Cit Chat ! Don't Forget To Leave Your Footstep Here Oukay Dear ! :)



♦ URL blog wajib ade not email ♦




Edited By ;




All rights reserved ® Madeeha Nardin 2014.