Madeeha's Life ♥

★ ★ ★ ★ ★
Its all over :')
Tuesday 17 December 2013 02:10:00




Assalamualaikum.



Harini. Tanggal 17/12/2013. Bagi aku hari paling malang bagi bulan ni. Shits happen mcm air terjun yang mengalir. Kawan yang aku anggap kawan dari sem satu sampai sekarang, tidak lagi bersama. Kenapa? hahahahaha dont ask me. Everything happen so fast. Pedih mata aku seharian air mata mengalir dekat kolej. Luckily dalam kelas aku dapat tahan. But lepas kelas, no doubt, memang langsung takboleh tahan...........

Setahun kami bersama, get together with 3 others. But everything just ruin. Sekelip mata. Aku ingat aku dapat kawan dengan dia sampai habis sem but i was wrong. WRONG. Ternyata tu hanya imaginasi aku. Rupa-rupanya selama nie dia berpura-pura baik depan aku. Same like others. Pretending. Semuanya telah berakhir. Macam tu je. Rupa-rupanya dia juga ada simpan dendam, ada simpan rasa tak puas hati dekat aku. Aku ingat kami kwan dengan ikhlas. Sebab aku takpernah simpan dendam, benci or apapun dekat dia. kalau ada pun sekejap je then perasaan tu pergi dengan sendiri......

Ya Allah aku tahan nak luah semuanya ni dekat sini dari kolej lagi. Lantaklah budak bilik aku nak cakap apa pun. As long as aku dapat luah semuanya yang terpendam. And know what? My eyes keep crying...crying and crying. 

Tadi, aku ingat nak jaga nama baik dia, dengan bagitahu dia soal tu but, apa yang dia buat? Dia sindir aku dekat wechat ada lah. Kau tahu tak aku rasa macam mana? Sakit taw tak? Pedih perit semua ada.  Sumpah aku tak tahan. Tuhan je yang tahu. And right now i just cant stop crying. Lagi aku nangis lagi bagus lagi aku dapat luah segala perasaan ni. Ya Allah aku tkde tempat mengadu. Aku sesorang dekat sini. Aku tahan je semua ni. Dah setahun aku tahan. Lepas sorang-sorang buat hal. And now kawan yang aku anggap kawan, buat aku macam ni, This shit hurt Ya Allah. Pedih Tuhan :'(

Sumpah aku tak sangka, demi Allah aku tak sangka dia berperangai macam tu. Dia boleh sindir aku dekat wechat. Kenapa tak cakap depan-depan je? Kenapa? Kenapa perlu mention? Friendship nak dekat setahun ni biar hilang mcm tu je kan? Aku tahu kau dah berubah. Aku tahu aku ni jahil. Tapi kau tak perlu kot nak melebih. Ros yang selalu solat sejak dulu lagi pun tak pernah nak sindir aku soal agama. Soal aku semayang ke tak. Tapi kau dah melebih. 

Kalau aku ni betul-betul jahat, aku boleh je nak buat hidup kau hancur sayang. Boleh je. Tapi aku taknak. Aku fikir kau kawan aku. Aku fikir kau KAWAN yang boleh dibuat kawan. Kalau kau berubah pun takde guna kalau perangai kau ditakuk lama. Aku tak paksa pun kau kawan dengan aku. Suka hati kau lah nak kawan dengan siapa pun. Itu hak kau. Tapi sumpah aku tak sangka kau buat mcam tu sekali dekat aku. Pedih kau tahu tak? Pedih. 

Iqbal marah aku sebab ckp benda tu dekat kau then skg dia tak tegur lgsg aku. Bodohnya lah aku pegi cakap soal tu dekat kau. Sebab aku fikir takbaik benda mcm ni kau taktahu, tu berkenaan hidup kau. Then apa kau balas aku? :') kau sindir aku dekat wechat ade lah kan? Sujud bagai. Shuhada, tak salah kalau kau tknak ikut aku pegi mana-mana. But ckp jelah nk pegi mana & if aku buat salah , cakap. Aku ingat kau berubah ni, boleh ubah jugak perangai kau. Rupanya tak :)

Aku tak tahu sampai bila aku nak nangis ni. Aku tak tahu. Sebab aku sayangkan kau as my sister kot? Tapi aku rasa macam bodoh je kan nangis sebab semua ni. Aku nangis sebab aku rasa persahabatan kita berbaloi. Rupanya aku salah. Persahabatan ni satu kesalahan dan tak patut teruskan. Thats why kau putuskan persahabatan nie kan? Ok lah. If itu yang boleh buat kau tenang & kau rasa patut. Aku ni jahil, tak patut kawan dengan orang yang sembahyang yang baik macam kau. 

Aku taktahu macam mana nak berdepan hari-hari yang seterusnya ni. Buntu. Aku ingat dh takde nak bermasam muka naik sem ni, but aku salah beb. AKu delete post dekat wechat tu sbb aku rasa benda tu tk patut ada dekat situ. Tak patut bukak aib orang dekat laman sosial. Thats why aku luah dekat sini. No ones know you & me. If takdir dah tetap macam ni, its okay lah. Aku terima dengan hati yang terbuka. 

Cuma satu je aku nak cakap, hidup ni jangan riak sangat dengan  apa yang kita ada. Satu hari nanti Dia boleh tarik semuanya sekelip mata :') Wassalam.






Greetings ! ;



Assalamualaikum makhluk Allah semua ! x'D kupu-kupu sedang skodeng blog saia♥(s). I'm Madeeha Nardin , twenty years old on Novermber2013 . Asal Kelantan , stay Kuantan :)
Do whatever you want here , but please MIND YOUR WORDS oukay :)
Thanks for landing here . Love you more ♥


Dugaan yang datang bertubi - tubi :'(

Cit Chat ! Don't Forget To Leave Your Footstep Here Oukay Dear ! :)



♦ URL blog wajib ade not email ♦




Edited By ;




All rights reserved ® Madeeha Nardin 2014.